środa, 30 marca 2011

Canaima, Diabelski Kanion, Salto Angel, El Hacha, Puerto Ordaz

Salto Angel, Venezuela 2011 from Michal Migda on Vimeo.

Wyświetl większą mapę Rano ruszyliśmy na lotnisko, aby samolotem udać się do Parku Narodowego Canaima (drugi największy park Wenezueli), w którym znajduje się najwyższy wodospad świata Salto Angel (979 m wysokości). Jego wody wypływają ze stoku Auyantepui (Góry Diabła) i wpadają do Kanionu Diabła (Canon del Diablo) a dokładnie do rzeki Churun, która jest dopływem rzeki Caroni. Wodospad nazwano nazwiskiem amerykańskiego pilota Jimmy Angel'a, który poszukiwał złota, a zamiast złota odkrył ten okazały wodospad. Po dotarciu do Canaimy przesiadliśmy się w mały samolot i polecieliśmy nad Diabelskim Kanionem w okolice Salto Angel. Sam kanion utworzony z gigantycznych pionowych ścian skalnych porośniętych gdzie niegdzie bujną roślinnością był pełen rozmaitych wodospadów. Miejsce jakby wprost przeniesione z czasów prehistorycznych. Po zakończonym locie udaliśmy się nad lokalną lagunę, z której wypłyneliśmy łodzią pod jeden z jej wodospadów Salto El Hacha, pod którym udało nam się przejść cało i zdrowo. Pełni wrażeń udaliśmy się na lotnisko i polecieliśmy samolotem do Puerto Ordaz, gdzie zatrzymaliśmy się na noc w Hotelu Embajador. Okolica hotelu okazała się niezbyt bezpieczna. Przed kolacją udaliśmy się do pobliskiego sklepu spożywczego na drobne zakupy. Była godzina 17-ta, a drzwi sklepu były zamknięte. Dopiero po przeprowadzonej ocenie wizualnej, obsługa sklepu otworzyła nam drzwi. Sympatyczna starsza pani z kasy powiedziała nam, żebyśmy się nie kręcili po okolicy i szybko wracali do hotelu. Zdziwiła się, że jeszcze nam się nic nie stało... Niestety, nie tylko w dżungli, ale nawet w dużym mieście trzeba należy zachować wzmożoną czujność i zwracać uwagę na czyhające niebezpieczeństwa.